قیمت آسانسور و عوامل مؤثر بر آن

سرویس آسانسور در اصفهان | تعمیر اسانسور در اصفهان در رهنما آسانسور با بهترين کيفيت انجام مي شود. آسانسور یک کالای سرمایه ایست، یعنی ارزشمند بودن و کارآمد بودن آن می‌تواند ارزش یک ساختمان را بالا ببرد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های بسیاری از خریداران آسانسور و قیمت تمام شده این تجهیزات است.

در نظر داشته باشید که آیتم‌ها و المان‌های بسیار متعددی وجود دارد که در موقعیت‌های نهایی این محصولات مؤثر هستند و شما نیز به‌عنوان خریدار بایستی قبل از خرید و استفاده از آسانسور موردنظر خود در خصوص این آیتم‌ها اطلاعات موردنیاز را به دست آورید.
امروزه تکنولوژی مدرن به تولیدکنندگان اجازه داده است تا آسانسورهای مقرون‌به‌صرفه را طراحی و مهندسی کنند که عملکرد و قابلیت اطمینان خوبی دارند. کافیست عوامل مؤثر بر قیمت آسانسور برای ساختمان را بشناسید تا با در نظر گرفتن آن‌ها آسانسور موردنیازتان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

طبيعتا شاخص نرخ ارز در تعیین قیمت برخی از قطعه هاي آسانسور همچون موتور آسانسور، درب، ریل، تابلو زمان، سیم بکسل، تراول کابل و … تأثیر خواهد گذاشت و ازاین‌رو قیمت آن ها با نوسانات ارز دچار تغییر می‌شود و این تغییرات در محاسبه قیمت آسانسور نقش داشته و قیمت‌ها به‌صورت روزانه اعلام می‌شود.
قيمت آسانسور

عوامل موثر بر قیمت آسانسور:

در رهنما آسانسور، عوامل موثر بر قيمت سرویس آسانسور در اصفهان | تعمیر اسانسور در اصفهان را بررسي مي کنيم.

  1. اندازه کابین: اندازه کابین می‌تواند قیمت نهائی آسانسور را تحت تأثیر قرار دهد. به‌طورمعمول کابین‌های کوچک‌تر می‌توانند مقرون‌به‌صرفه تر باشند. زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند و نصب آن‌ها در ساختمان راحت‌تر است. اگرچه همیشه این‌گونه نیست و باز هم به نوع ساختمان و فضای داخلی کابین بستگی دارد.
  2. برند سازنده: قیمت آسانسور بر اساس برند آن تعیین می‌شود. قیمت برندهای مختلف موجود در بازار مانند اوتیس، کونه، شیندلر، میتولیش و … متفاوت است.به‌عنوان‌مثال قیمت برندهای آسانسور آمریکایی و اروپایی از قیمت کارهای آسیایی بیشتر است و در میان برندهای ایرانی هم بر اساس درجه‌بندی کیفیت قیمت‌های متفاوتی وجود دارند. بنابراین هنگام تعیین هزینه آسانسور، برند تجاری، فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود.
  3. نوع آسانسور: نوع آسانسور تأثیر زیادی بر قیمت آسانسور دارد. انواع مختلفی از آسانسورها وجود دارند. مثل: هیدرولیک، کششی، شیشه ای، گیرلس، روملس و … . انتخاب نوع مناسب بستگی به شرایط استفاده از آسانسور دارد و حتماً برای انتخاب مدل مناسب آسانسور برای ساختمان موردنظر خود از کارشناسان متخصص در این حوزه مشاوره بگیرید که با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید چرا که انتخاب اشتباه ممکن است هزینه سرویس آسانسور در اصفهان | تعمیر اسانسور در اصفهان را بالاتر ببرد.
  4. نوع کاربری و ابعاد ساختمان: نوع کاربری ساختمان از نظر مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و …، بر نوع آسانسور و درنتیجه قیمت و سهم آن در هزینه تمام شده یک ساختمان مؤثر است. هم‌چنین یک ساختمان بلند به توقف‌های بیشتری نیاز دارد که به نوبه خود گران‌تر خواهد بود.
  5. طراحی داخل کابین: برخی از آسانسورها نمای بیشتری دارند. درحالی‌که برخی دیگر به‌جای کفپوش شیشه‌ای از کف مرمر استفاده می‌کنند. تزئینات داخلی کابین با توجه به سلیقه مشتری است و قیمت‌های کاملاً متفاوتی دارند و بسته به نوع انتخاب مشتری متغیر است.
طراحي آسانسور
  1. ارتفاع جابجایی: هرچه آسانسور بیشتر سفر کند، هزینه آن بیشتر است. چرا که ارتفاع حرکت آسانسور، موتور بالابر مورداستفاده را تعیین می‌کند. سازه‌های بلندتر با ارتفاع سفر طولانی‌تر به موتور بالابر سریع‌تری نيز نیاز خواهند داشت که بدون شک بر هزینه دستگاه تأثیر خواهد گذاشت.
  2. عمر ساختمان: قدرت ساختمان شما می‌تواند بر هزینه‌های نصب آسانسور تأثیرگذار باشد. مشخص است که نصب آسانسور در ساختمانی که در حال ساخت است با نصب آسانسور در يک ساختمان قدیمی بسیار متفاوت است. ساختمان‌هایی قدیمی‌تر با طرح‌بندی و فضای کمتر به اصلاحات بیشتری برای قرار دادن آسانسور نیاز دارند. براي نصب آسانسور با rahnamalift در ارتباط باشيد.
  3. درب آسانسور: نوع درب‌های انتخاب‌شده برای آسانسور نیز بر قیمت آن تأثیر خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال درب‌های اتوماتیک دارای هزینه بیشتری نسبت به درب‌های غیر اتوماتیک خواهند بود.
  4. تعداد توقف‌ها: به‌طورکلی هرچه تعداد توقف آسانسور بیشتر باشد، هزینه آسانسور بالاتر خواهد بود چراکه آسانسور در بین طبقات مختلف ساختمان توقف می‌کند که به خاطر همین توقف‌ها در هر طبقه، آسانسور به قطعات، تنظیمات، اصلاحات و تعمیر و نگهداری نیاز دارد تا مطمئن شویم آسانسور به‌درستی کار می‌کند. در نتيجه هر طبقه اضافی بر قیمت آسانسور و هزینه نصب آسانسور تأثیر خواهد گذاشت.
  5. نرخ ارز: شاخص نرخ ارز در تعیین قیمت برخی از قطعات همچون موتور آسانسور، درب، ریل، تابلو زمان، سیم بکسل، تراول کابل و … تأثیر داشته و ازاین‌رو قیمت آنان همراه با نوسانات ارز دچار تغییر می‌شوند و این تغییرات در محاسبه قیمت آسانسور نقش داشته و قیمت‌ها به‌صورت روزانه اعلام می‌شود.
  6. میزان اتوماتیک بودن آسانسور: هرچه آسانسور شما اتوماتیک تر و هوشمندتر باشد، قیمت آن بالاتر است.
  7. قطعات آسانسور: آسانسور دستگاهی است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هرکدام از این قطعات نقش مهمی را در انجام فعالیت آسانسور ایفا می‌کنند و قیمت آن‌ها بر قیمت آسانسور تأثیر می‌گذارد.مثلاً در مورد موتور آسانسور هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، قیمت خرید نهایی آسانسور نیز بیشتر می‌شود. برای خرید ریل آسانسور که نقش بسیار مهمی در حرکت و عملکرد آسانسور دارند و درصورتی‌که کیفیت بالایی داشته باشد باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.
بیشتر  ویژگی های آسانسور ضد انفجار چیست؟
اتوماتيک بودن آسانسور

13- ظرفيت آسانسور: بار نامي يا ظرفيت آسانسور مورد ديگري است که روي قيمت آسانسور تاثير خواهد گذاشت. اين موضوع در واقع به معني تعداد نفرات مجاز به استفاده از آسانسور براي آسانسورهاي نفربر و ميزان بار مجاز به بارگيري کابين در آسانسورهاي باربر است. هر چه اين مقدار بيشتر باشد، قيمت آسانسور نيز بيشتر مي شود. براي ساختمان هاي مسکوني ظرفيت آسانسور معمولا بين 6 تا 13 نفر در نظر گرفته مي شود.

14- سرعت آسانسور: مورد بعدي که درrahnamalift بررسي مي کنيم، سرعت آسانسور است. اين المان نيز روي قيمت آسانسور تاثير مي گذارد. وقتي آسانسور از پايين ترين طبقات شروع به حرکت مي کند، معمولا بعد از طي کردن حدود 30 تا 40 درصد از کل مسير، کابين به بيشترين سرعت خود مي رسد. به اين سرعت، سرعت نامي آسانسور يا به طور کلي سرعت آسانسور گفته مي شود. هرچه مقدار اين سرعت بيشتر باشد، قيمت آسانسور نيز بيشتر مي شود. براي ساختمان هاي مسکوني معمولا آسانسور با سرعت بين 1 تا 1.6 متر بر ثانيه ساخته مي شود.

15- نوع سيستم محرکه: آسانسورها با توجه به نوع سيستم محرکه به دو دسته ي هيدروليک يا کششي تقسيم مي شوند. آسانسورهاي هيدروليک با روغن هيدروليک کار مي کنند و آسانسورهاي کششي با گيربکس و سيم فولادي. آسانسور هاي کششي خود به دو دسته ي گيربکس يا گيرلس تقسيم مي شوند. به طور کلي آسانسورهاي با سيستم هيدروليک از انواع آسانسورهاي گيربکسي گرانتر خواهند بود. البته قيمت آسانسور گيرلس از گيربکس نيز گرانتر است. در ساختمان هاي مسکوني، اکثرا آسانسورها به صورت گيربکسي هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید