مشکلات آسانسورها باعث شده این روزها برای انتقال در طبقات مختلف ساختمان ها واداره هاوبیمارستان ها و… دچار مشکل شویم. برای اینکه افراد به صورت راحت وایمن از آسانسور استفاده کنند و خرابی آن به تعویق انداخته شود از سرویس آسانسور در اصفهان می توان بهره برد. درنتیجه با تعمیر آسانسور وسیله  به خوبی  کار می کند و دیرتر دچار مشکل می شود. بعضی از مواقع مشکلات آسانسور اساسی است. از این رو باعث می شود آن به درستی کار نکند  برای رفع عیب آن باید اقدام کنیم. یکی از اقدامات  برای تعمیر آسانسور در اصفهان می توان از تعمیرکارن شرکت رهنما آسانسور بهره مند شد.

فهرست تصاویر

تعمیر آسانسور 1 درست کارنکردن درب های آسانسور

تعمیر آسانسور 2 خرابی قرقره

تعمیر آسانسور3 قدرت کم آسانسور

نکات مهم در مورد کنترل و عیب یابی آسانسور

نکاتی که باید رعایت کنید تا ازخراب شدن زود هنگام آسانسور خود جلوگیری کنید.این روزها آسانسور برای حمل ونقل در طول روزبسیار استفاده می شود ومعمولا استفاده بیش ازحد آسانسور  فشار های زیادی به آن وارد می شود. هرگونه فشاری باعث صدمه دیدن به آسانسور می شود برای همین افراد باید طی استفاده های بلند مدت باید آسانسورها رسیدگی کنند بعضی اوقات این وسیله  به درستی یا اصلا کار نمی کند .عموما از رایج ترین آن ها می توان  به گیر کردن آسانسور، نداشتن قدرت کافی و… اشاره کرد.می توان از نکات زیرمی توان برای رفع عیب کمک گرفت. برای تعمیر آسانسور در اصفهان میتوانید از شرکت های معتبر کمک بگیرید.

 آسانسور گیر کرده وحرکت نمی کند :

برای بررسی اولیه باید منبع تغذیه را چک کنیم که عموما ازمشکلات آسانسورها است.  کلید های اصلی کار کند وروشن باشند. اگر آسانسور شما برق پشتیبان داشته باشد باید چک  شود که دچار نوسانات نباشد وبه درستی انتقال برق را انجام  دهد. در صورتی که برق قطع شده، باید سیستم کنترل  پنل را برای هر مشکل یا خطایی چک کنیم. در نتیجه متوجه خواهیم شد که عیب آن از کدام قسمت می باشد تا برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین عیب دیگر آن می تواند شامل خرابی مکانیکی نیزباشد که آن را هم باید چک کنید شرکت رهنما آسانسور می تواند در این زمینه بهترین مشاوره وعیب یابی را ارائه دهد.

درست کار نکردن درب های آسانسور :

درست کار نکردن درب ها می تواند یکی از مشکلات آسانسور ها باشد که درها به درستی وروان کار نکند. که شامل کثیف بودن مسیر رفت وآمد درب ها ، خراب بودن سنسورهای درب ها ، خراب بودن چرخ های در برای  حرکت کردن  وفرسوده شدن آن ها طی زمان، عیب داشتن سیستم مرکزی و…  که  ازمشکلات آسانسورهاست.اپراتور برای حل این مشکلات باید از هرگونه مانع یا کثیفی در مسیر درب هاوجود دارد برداشته یاتمیز شود ،برای رفع عیب سنسورها هارا تمیز کنیم. اگر کار نکرد باید آن هارا از طریق اپراتور تنظیم مجدد شود یا در صورت خراب بودن تعویض گردد.

تعمیر آسانسور 1 درست کار نکردن درب های آسانسور

درست کار نکردن درب های آسانسور - مشکلات آسانسور
درست کار نکردن درب های آسانسور – مشکلات آسانسور – رهنما آسانسور

آلودگی های روغنی :

یکی ازمشکلات آسانسورزمانی پیش می آید که روغن هایی مثل هیدرولیک یا روان کننده ها جایی باشد که نباید باشد . مانند کنترل پایدار یا شفت های بالابرنشت کرده باشد. که علل عمده این ریزش ها می تواد شل بودن یا خراب بودن مهر وموم ، درهای خراب وشلنگ های خراب شده یا فرسود شده باشد .میتواند ازمشکلات آسانسورها باشد، برای حل این مشگل باید علل اصلی نشتی را پیدا کنیم آن را رفع عیب کرده  وآن قسمت هایی که نشتی روی آن ها ریخته تمیز گردد تا بدرستی کار کند، شرکت rahnamalift در این زمینه میتواند به شما کند.

بیشتر  درب اتوماتیک آسانسور، مزایا و معایب آن

لرزش آسانسورودادن صدای عجیب :

لرزیدن آسانسور هنگام حرکت کردن ودادن صداهای عجیب ازمشکلات آسانسوراست. که شامل ر

توقف ناگهانی آسانسور:

توقف ناگهانی آسانسور یکی از مشکلات آسانسورهاست،آن ها تجهیز به سنسورهای مختلفی هستند که به درست کارکردن آن کمک می کند. اگر هر یک از این سنسورها خراب شود، آسانسور ممکن است از کار بیفتد. به عنوان مثال، آسانسور ممکن است یک سنسور حرکتی داشته باشد که تشخیص می‌دهد کسی در آسانسور است و اگر این سنسور از کار بیفتد، آسانسور ممکن است کار نکند.آسانسورها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که قطعات متحرک متعددی دارند و هر یک از این قطعات می‌تواند باعث اختلال در کار شود و باعث از کار افتادن آسانسور شود. برخی از خرابی‌های موتورهای خراب و ترمزهای فرسوده که عمده ای از مشکلات آسانسور هاست.

خرابی قرقره ها ی آسانسوربه چه دلیل اتنفاق می افتد:

آسانسورها به دلیل استفاده روزمره مردم  باعث می شود طی مدتی بهشان  آسیب برسد. یکی از این آسیب ها که  طی این عمل ایجاد می شود  خرابی قرقره هاست. خرابی قرقره یکی از مشکلات آسانسور است. این قرقره ها طی استفاده  بلند مدت فرسایش پیدا می کند واین باعث می شود که آسانسور در جابه جایی افراد دچار مشکل شود. یکی از دلایلی که می توان باعث خرابی قرقره ها شود شکستگی قرقرهاست که به دلیل فشار روزمره باعث ایجاد این اتفاق می شود.برای تعمیریا تعویض قرقره ها می توان از شرکت rahnamalift  کمک گرفت.

تعمیر آسانسور 2 خرابی قرقره

خرابی قرقر ها - مشکلات آسانسور
خرابی قرقر ها – مشکلات آسانسور – رهنما آسانسور

راه حل مشکلات خرابی دیکتاتور یا(آرام بند) آسانسور:

دیکتاتور درب آسانسوریا (آرام بند) این روزها بسیار کارامد که خراب شدن آن یکی از مشکلات آسانسور است که یکی قطعه های مهم برای در های لولایی استفاده می شود.معمولا هنگامی که شما از آسانسور پیاده می شوید ، ناگهان صدای ناهنجاری ایجاد شود اصلا نگران نباشید، این صدابسته شدن ناگهانی درب آسانسوراست. کاربرد آرام بند این قسمت باعث می شود از شدت بسته شدن ناگهانی درب آسانسور جلو گیری کند وباعث می شود درب به آرامی وشدت کم بسته شود. که درصورت خراب بودن آرام بند باعث ایجاد صدای ناهجارمی شود،معمولا خراب بودن آرام بند عواقبی هم دارد. یکی از آن خراب شدن قفل درب آسانسوراست شرکت رهنما آسانسور میتواند در زمینه  مشکلات آسانسوربه کمک شما بیاید.

دلیل عدم هم سطح بودن  آسانسور با سطح طبقات:

عدم هم سطح بودن آسانسور باطبقات از مشکلات آسانسور است .دلایلی زیادی باعث می شود این رخ پیدا کند. که شایع ترین آن ها می تواند به داشتن اضافه بار، عدم کارکردن درست سنسور های روی کابین با آهن ربا های روی ریل که باگذشت سنسورها از آهن رباها که به تابلو فرمان توقف می دهد.تنظیم نبودن ترمز آسانسور شل یا سفت بودن  آن باعث این امر می شود.

دلیلی کم بودن قدرت آسانسور:

آسانسورها بخش مهمی از ساختمان هاهستند . یکی از مشکلات آسانسور طی استفاده های روزمره  ممکن دچار بعضی از نقص ها شود.یکی از نقص ها میتوان به کند کارکردن یا نداشتن قدرت کافی آسانسور اشاره کرد، معمولا آسانسورها برای جابه جایی نیاز به انرژی الکتریسیته دارند. بعضی مواقع بعضی از نوسانات درولتاژورودی می توند آسانسور را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی مواقع باعث می شودآسانسور دچار نقص فنی بزرگ تری شود.

3قدرت کم آسانسور

قدرت کم آسانسور - مشکلات آسانسور
قدرت کم آسانسور – مشکلات آسانسور – رهنما آسانسور

خلاصه از مطالب درمورد آسانسور وشناسایی ورفع عیب آن

آسانسورها امروزه نقش بسیاری در زندگی روزمره ما  وافراد  دارد.  اکثر افراد برای جابه جایی راحت  وایمن از آن استفاده می کنند و برای این که آسانسور به طور ایمن کار کند وافراد در معرض خطر نباشند برای پیشگیری ازایجاد مشکلات آسانسورها را باید انجام داد.  یکی از این کارها سرویس  دوره ای آسانسور هاست. شرکت رهنما آسانسور rahnamalift)) میتواند در این زمینه به کمک شما بیاید.  اگر مشگلی پیش آمده باشد یا برای سرویس میتوان ازآن کمک بگیرید وازپیشامد خرابی های دیگرواتفاق های ناگوار جلوگیری شود تا جان افراد به خطر نیندارد.

سوالات متداول راجب مشکلات آسانسور

رایج ترین مشکلات آسانسور چیست؟

توقف ناگهانی،درست بسته نشدن دربها،نداشتن قدرت کافی و….

مشکل متوقف شدن ناگهانی آسانسور چیست؟

عیب داشتن ترمز ها ،کارنکردن درست یابه موقع سنسور ها و….

علت حرکت نکردن در صورت سالم بودن ؟

معیوب بودن قفل درب و….. میتواند باعث حرکت نکردن آسانسور باشد.

عنوان مقاله مشکلات آسانسور ورفع عیب آن
تاریخ 19 /1402/12
نام نویسنده علی اصغر نوریان
مشکلات آسانسور توقف ناگهانی

ایجاد لرزش و صداهای ناهنجار

نداشتن قدرت کافی بالابر

و …

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید