بازسازی آسانسورهای قدیمی از چالش هایی است که ساکنان در ساختمان های قدیمی با آن سر و کار دارند. در آسانسور های قدیمی اجزا شروع به فرسوده شدن می کنند و تعمیرات گران تر می شوند. در نتیجه برای بازسازی آسانسور در اصفهان پیدا کردن قطعات جایگزین منسوخ شده، به مرور دشوار می شود. هر چه یافتن قطعات سخت تر باشد، آسانسور مدت بیشتری از کار خود باز می ماند. این اختلالات می تواند برای ساکنین ساختمان، به خصوص در ساختمان های پرتردد مانند بیمارستان ها، هتل ها و مراکز تجاری، بسیار مشکل ساز باشد. رهنما آسانسور آماده ارائه خدمات بازسازی آسانسور در اصفهان می باشد.

بازسازی آسانسور 1آسانسور در اصفهان

بازسازی آسانسور 2 قابل اطمینان بودن

بازسازی آسانسور 3 تعمیر و تعویض

خدمات تعمیر و بازسازی آسانسورهای قدیمی:

معمولا عمر آسانسور ها بین 20 الی 30 سال است که در طول این زمان بازدهی آنها کاهش پیدا می کند. متخصصان ما تشخیص   می دهند که چه زمانی یک سیستم به پایان عمر مفید خود نزدیک می شود. همچنین می توانند یک استراتژی برای بازسازی آسانسور در اصفهان را توسعه دهند. بازسازی آسانسورهای قدیمی فرآیندی نیست که بتوان در آن را عجله کرد و نیاز به برنامه ریزی دارد. هر چه مالک ساختمان زودتر خود را برای نوسازی آماده کند، فرآیند آسان‌تر خواهد بود.  در هر صورت، مطمئن شوید که یک برنامه ی مشخص برای تعمیر و نگهداری آسانسور دارید. دلایل متعددی برای بازسازی آسانسورهای قدیمی وجود دارد.

پنج متخصص آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی
پنج متخصص آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی-رهنما آسانسور

بازسازی آسانسور 1آسانسور در اصفهان

بازدهی بیشتر پس از بازسازی آسانسورهای قدیمی

یکی از مهم ترین دلایل برای بازسازی آسانسورهای قدیمی افزایش بازدهی در سفر های آسانسور و کاهش سفر های تلف شده است. در این فناوری جدید آسانسور با گروهبندی مسافران بر اساس مقصدشان زمان انتظار را کاهش می دهد. همچنین اگر سیستم آسانسور خود را به سیستم های مبتنی بر ریزپردازنده ارتقاء دهید، سیستم الگو های ترافیک در هر ساختمان آموخته و بر اساس آن تنظیم می شود. در آسانسورهای کنونی امکان افزایش سرعت و کاهش سرعت و نرخ باز و بسته شدن در نیز وجود دارد. بنابراین یکی از اساسی‌‍‌‌‌ترین نتایج بازسازی آسانسورهای قدیمی افزایش راندمان آن است که به صرفه جویی در وقت و انرژی کمک شایسته ای میکند.

قابل اطمینان بودن

بازسازی آسانسورهای قدیمی ، ارتقاء انواع اجزا و فناوری به کار گرفته شده در سیستم آسانسور، قابلیت اطمینان را افزایش می دهد. خرابی، توقف در بین طبقات و خطا های اتفاقی در آسانسور های قدیمی به مراتب نسبت به آسانسور های مدرن بیشتر است. به علاوه در شرایط حساس به زمان مانند بیمارستان ها که خرابی ها می تواند منجر به تلفات سنگین شود، قابلیت اطمینان آسانسورها بسیار مهم است.  پس با بازسازی آسانسورهای قدیمی خود می توانید این خطا ها را به حداقل برسانید. اگر آسانسور قدیمی شما اخیرا دچار توقف های بیجا و صداهای مشکوک شده بازسازی آن می تواند اطمینان دوباره ی شما را به آسانسور برگرداند.

قابل اطمینان بودن آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی
قابل اطمینان بودن آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی-رهنما آسانسور

بازسازی آسانسور 2 قابل اطمینان بودن

هزینه ی تعمیر و نگهداری کمتر

روشن است که بازسازی آسانسورهای قدیمی هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور را کاهش میدهد. از آنجایی که ابزار و عناصر جدید جایگزین عناصر قدیمی میشوند که کارکرد بسیار بهتری دارند. همچنین یکپارچه سازی اجزای نوسازی شده عمر سیستم آسانسور را افزایش می دهد. پس نیاز شما به نظارت بر تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می کند زیرا قطعات مدرن آسان تر پیدا، تعمیر و تعویض می شوند. بازسازی آسانسورهای قدیمی همچنین به کاهش نویز الکترومغناطیسی که می‌تواند به رایانه‌ها و شبکه‌های بی‌سیم آسیب برساند، کمک می‌کند. در نتیجه هزینه ‌های خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور شما را کاهش می‌دهد.

کاهش مصرف انرژی

موتور آسانسورهای هیدرولیک معمولی مصرف انرژی بالایی را دارد و موتور آسانسورهای گیرلس کمترین مصرف انرژی را دارد. هرچند لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات مدرن در آسانسورهای هیدرولیک باعث میشود مصرف انرژی همانند آسانسورهای کششی شود. رهنما آسانسور با بازسازی آسانسورهای قدیمی شما باعث می شود انرژی به صورت بهینه تری مصرف شود و هزینه های آن کمتر شود. در آسانسور های مدرن با کاهش تولید گرما برای گرم نگه داشتن اتاق آسانسور مصرف انرژی کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف انرژی کمتر برای خنک نگه داشتن موتور آسانسور هزینه های مصرف انرژی را کاهش می دهد.

بیشتر  درب اتوماتیک آسانسور، مزایا و معایب آن

مراحل بازسازی آسانسورهای قدیمی :

شرکت Rahnama Lift انواع خدمات را برای بازسازی آسانسورهای قدیمی شما ارائه می دهد. از مهم ترین آنها میتوان به تعویض موتور گیربکس آسانسور که اغلب در قسمت حلزونی و بلبرینگ مشکل پیدا می‌کنند اشاره کرد. همچنین تعویض سیم بکسل های آسانسور که ممکن است نشانه هایی از پارگی داشته باشند نیز از خدمات این شرکت است. به علاوه، بازسازی و تزئین کابین آسانسور که جلوه ای تازه به ساختمان می بخشد، تعویض تابلو فرمان آسانسور و استفاده از ورژن جدید برای رابط کاربری راحت تر هم از خدمات ماست.  تعویض تراول کابل‌های آسانسور، تعمیر یا تعویض ریل های آسانسور و… نیز از دیگر خدماتی است که اغلب ارائه می دهیم. برای بازسازی آسانسورهای قدیمی خود با ما تماس بگیرید.

​​ بازسازی موتورخانه ی آسانسور:

انواع موتور در آسانسور ها با توجه به سطوح پیچیدگی در آنها با مشکلات متفاوتی مواجه می‌ شوند. بنابراین برای تعمیر آنها به متخصصان با مهارت Rahnama Lift نیازمندید. موتور های آسانسور اغلب به دو دسته ی گیربکسی و گیرلسی تقسیم بندی می شوند که هر کدام شاخصه های متفاوتی دارند. همانطور که گفته شد نرخ مصرف انرژِی این دو نوع موتور نیز باهم متفاوت است. از آنجایی که موتور مهمترین قسمت آسانسور است مشکل در هر کدام ازین مدل ها باعث بوجود آمدن مشکلات جدی در کارکرد کلی آسانسور میشود. بنابرین با بازسازی آسانسورهای قدیمی خود میتوانید از نوین ترین تکنولوژی استفاده شده در آسانسورها بهره مند شوید.

یکی از رایج ترین مشکلات آسانسور، انواع مشکلات در موتور های گیربکسی هستند. عدم انطباق راستای فلکه گیربکس و فلکه هرزگرد و عدم توجه به سایز شیار فلکه و سیم بکسل بسیار رایج هستند. همچنین عدم کشش یکسان سیم بکسل‌ها در شیارها، استاندارد نبودن جنس فلکه موتورو نامرغوب بودن جنس سیم بکسل نیز مشکلات احتمالی است. به علاوه دقیق نبودن زاویه آلفا ، پارگی روی سیم بکسل و دقیق نبودن فاصله‌ی شیارهای فلکه‌نیز از مشکلاتی هستند که معمولا اتفاق می افتند. برای برطرف کردن این مشکلات بازسازی آسانسورهای قدیمی خود را به ما بسپارید.

نوسازی آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی
نوسازی آسانسور-بازسازی آسانسورهای قدیمی-رهنما آسانسور

بازسازی آسانسور 3 تعمیر و تعویض

خدمات سرویس آسانسور های قدیمی:

تعمیر و نگهداری جلوگیرنده: برای افزایش طول عمر آسانسور تعمیر و نگهداری به اصطلاح پیشگیرنده بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری منظم می تواند به شناسایی و پیشگیری از مشکلات احتمالی کمک کند. خدمات نگهداری شامل روغن کاری قطعات متحرک، تمیز کردن و تنظیم ترمزها، بررسی تراز خودرو و وزنه های تعادل و بازرسی سیستم الکتریکی میباشد.

افزایش ایمنی: آسانسور قدیمی شما به احتمال زیاد آخرین ویژگی های ایمنی را نداشته باشد، که می تواند سرنشینان را در معرض خطر قرار دهد. با افزایش ایمنی یک آسانسور قدیمی می توان آن را ایمن تر و قابل اطمینان تر کرد. برخی از ویژگی‌های ایمنی که می‌توان به آسانسور قدیمی اضافه کرد شامل آشکارسازی لبه های در، حسگرهای مادون قرمز در، قفل‌های درونی و روشنایی‌اضطراری است.

تعویض قطعات فرسوده: در هر آسانسور اجزای آن مانند طناب، کابل و قرقره به مرور زمان فرسوده و خراب میشوند. برای اطمینان از عملکرد ایمن و قابل اعتماد آسانسور، قطعات فرسوده باید سریعا تعویض شوند. به خصوص قطعاتی که علائم ساییدگی و پارگی را نشان می دهند. بنابراین با بازسازی آسانسورهای قدیمی خود از مشکلات احتمالی که میتوانند بسیار خطرآفرین باشند، جلوگیری کنید. چراکه دیر اقدام کردن ممکن است منجر به تلفات جانی و هزینه های بالا شود. پس قبل از هرگونه اتفاق ناگوار برای بازسازی آسانسورهای قدیمی خود برنامه ریزی کنید.

چکیده مطالب بازسازی آسانسورهای قدیمی:

آسانسور ها در گذشت زمان به مرور فرسوده می شوند و نیاز به رسیدگی زیادی دارند. خرابی های احتمالی آسانسور میتواند بسیار هزینه بر و در برخی موارد بسیار خطرناک باشد. اگر مایلید آسانسور شما بیشترین بازدهی و بهترین کارکرد را داشته باشد میتوانید نگهداری های پیشگیرانه و یا تعمیرات اصلاحی خود را به ما بسپارید. این فعالیت‌ها به حفظ امنیت عموم ساکنین ساختمان و محافظت از سرمایه‌گذاری شما با اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات کمک می‌کند. همچنین اگر عمر مفید آسانسور شما به پایان رسیده و قصد بازسازی آن را دارید میتوانید بازسازی آسانسورهای قدیمی خود را به Rahnama Lift بسپارید.

سوالات متداول در مورد بازسازی آسانسورهای قدیمی:

چه تفاوتی میان آسانسور های مدرن و آسانسور های قدیمی است؟

آسانسور های مدرن از نظر مصرف هزینه و انرژی ، بهینه تر، ایمن تر و هوشمند تر در مدیریت ترافیک ساختمان هستند.

بازسازی آسانسورهای قدیمی شامل چه خدماتی می شود؟

تعویض موتور، تعویض سیم بکسل، بازسازی و تزئین کابین آسانسور، تعویض سری ایمنی داخل چاله آسانسور و…

برای بازسازی آسانسورهای قدیمی به کجا مراجعه کنم؟

شرکت رهنما آسانسور در تلاش است بهترین خدمات را در زمینه ی تعمیرات و بازسازی آسانسورهای قدیمی ارائه دهد.

موضوع مقاله بازسازی آسانسور در ساختمان های قدیمی به چه صورت است؟
نویسنده رضا شریفی
تاریخ 1402/12/02
عمر آسانسور چند سال است؟ عمر آسانسور ها به طور متوسط بین 20 الی 25 سال است.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید